vrijdag 6 maart 2015

Mijn passie deel 1-3

Mijn liefde voor werken, maar niet zo maar werken maar wat ik juist leuk vind.
Als hobby, maar ook om me te verdiepen in verschillende onderwerpen waar mijn passie uit bestaat.
Het is niet zozeer het aanbod, maar wat er allemaal bij komt kijken.
Om toch grip op mijn passie te krijgen heb ik voor mezelf (vandaag 19 januari 2015) mijn prive blog in het leven geroepen.
Ik wil daar liefst dagelijks( gaan we weer) in schrijven vanaf het begin dat ik begon tot aan waar ik nu ben beland. En hopelijk schrijf ik later ook in de toekomst.
Nu vraag jij je waarschijnlijk af “maar waar gaat die passie dan over”
Nou dat zal ik vertellen.
Het is allemaal begonnen een paar jaar geleden. Ik werkte bij een reisorganisatie als medewerker op de afdeling Customer Service.
Omdat ik me altijd verdiep in anderen en zeker in andere afdelingen kwam ik al gauw terecht op de afdeling Marketing.
Omdat mijn werkzaamheden het toelieten kon ik vanuit de marketing wat taken op mij nemen. Deze taken hielden in het keuren van affiliates.
Affiliates….. wat is dat.
Affiliates zijn eigenlijk webwinkels/webshops/webpagina’s die producten op hun site hebben staan die via een link naar de oorspronkelijke website in verbinding staan.
Als een bezoeker op de site komt van deze affiliate, en ziet een product zoals zeep, bankstellen, woonaccessoires of het huren van vakantiehuisjes kan hij een artikel lezen wat hem interesseert maar verlaat de pagina van deze affiliate toch. Maar de bezoeker komt bijvoorbeeld 10 dagen later rechtstreeks op de site van de vakantiehuisjes terecht en boekt. Dan krijgt deze affiliate er commissie over. Want de affiliate was eigenlijk de reclame boodschapper van de officiële site.
Nou en omdat de echte website ik daarvan een onderdeel was kon ik zo zien of deze affiliate ook echt de commissie kreeg ja/nee.
Dit was zo leuk om te doen, en omdat er vanuit affiliate vragen stonden, waar ik geen kaas van had gegeten, leek het me leuk met goedkeuring om ook een affiliate te worden van vakantiehuizen.
En zo begon mijn zoektoch als affiliate maar ook tegelijkertijd mijn passie.
Tot zo ver deel 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten